lørdag 18. desember 2010

snart jul


Nå er det ikke lenge igjen til jul, og det merker jeg på kroppen. Skal bli godt med noen dager med fullstendig avslapping og tantekos. Vi skal til søstren min i jula, og Beauty skal bo i hundegården sammen med pointeren deres. Gjør vondt i morshjerte bare med tanken, ei uke uten hun sammen med meg inne. Men jeg skal heller være flinke å ta de med meg på turer om dagene, og ellers så blir hun vel å bruke dagene med å plage Ross. De lider ikke noen nød med oppvarmet hundehus, men men.

Desember har vært en mnd med ALT for lite trening. Vært mye overtidsjobbing, og veldig kaldt ute. Og når jeg ser at Beauty begynner å bevege seg rart pga kulden og jernplatene i føtterne, ja da holder vi oss heller i ro. Er til tider ulevelig med henne inne når hun ikke får brukt seg noe særlig, men det går bra enn så lenge. :)



Fikk en liten treningsrunde idag, selv om det var super kaldt og megaglatt på banen. Men tenkte at jeg var nødt. Så det ble en del fri ved foten, innkalling med dekk, ruta, vendinger på stedet og forflytninger. Og jeg har troen! :) Trenger bare litt bedre "treningsvær og underlag", så vi kan få trenet litt mer. Så jeg slipper at hun så lett får overkok.


Så røyter hun så mye nå at jeg holder på å bli småtullete. At en hund kan slippe så mye pels, å enda ha så mye igjen er ufattelig. Så mitt "plysj" matte som er beige til vanlig ser nå mer brunt ut sammen med all pelsen. Koster og støvsuger meg snart ihjel. Meeen..d går over etterhvert. ;)


Hvis det ikke blir noen fler innlegg før jul.. God jul til alle sammen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar