mandag 6. juli 2009

Brukstreningshelg i Sulitjelma



I helga har vi vært i Sulis på brukstreningshelg med klubben. Vi møttes fredag for å bli inndelt i grupper, og bli kjent med hverandra og si hvor langt man har kommet. Jeg hadde satt meg opp på ei rundering og spor gruppe. Lørdag møttes vi på morgenen for å gå spor. Vårt første spor gikk ikke så veldig bra, lenge siden vi hadde gådd sist, + at jeg tror hun syntes det var litt vanskelig siden det hadde ligget så lenge. Men vi kom oss igjennom og fant kongen ved sporslutt. Så skulle det trenes litt felt, noe vi aldri hadde gjort før. Og hun fant sakene hun skulle! Gjett om mor var glad. Så skulle vi gå ett spor til, denne gangen med tre pinner i sporet. Vi har kun prøvd en pinne tidligere, som hun gikk rett over. Så nå var jeg rimelig spent, og gjett om, hun fant alle tre. Og skjønte fort at d ikke var noe vits i å tygge på pinnen, mye bedre å bytte i kong. Gjett om mor var fornøyd med dagen. På kvelden etter grilling, skulle d være hundeløp, og Beauty endte på andre plass av tre rottiser. Hun har nok litt for dårlig kondis, så skal se om jeg tørr å sykle med henne.

Så kom søndag, og vi fant ut at vi skulle gå spor denne dagen også. Første sporet synest jeg gikk veldig bra, hun har sine ganger der hun er oppe å værer, men jeg må bli litt flinkere med å stole og lese hunden min. så skulle det trenes felt igjen, og hun gikk rett ut, knallbra jobbet og fant to gjenstander. Så ble det matpause før så litt mer felt, første gikk greit, men andre gjenstanden var en ekkel rosa greier som hun tok i munnen og spyttet ut flere ganger. Men men, hun lærer vel etterhvert at alt skal inn. :) Siste sporet vi skulle gå gikk helt greit, men merket at Beauty var veeeldig sliten.

Så etter denne helga har jeg skjønt at jeg kan få til hva som helst med superhunden min. :D

Dette var en knallbra helg, og håper at det blir gjentakelse av det. Helga ble avsluttet med en helt fantastisk middag på Fauske sammen med Elisabeth.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar