tirsdag 1. september 2009

Blodsporprøve

Nå er vi kommet hjem fra en helg med blodsporprøve. Det gikk desverre ikke som forventet, med kun en 3. premie. Så da er d ut å jakte på viltsporchampionatet til neste år. Gir ikke opp enda. :) Men Trine og Rafiki ble prøvens beste hund, veldig artig. Og Nemi til Nina blr viltsporchampion, veldig bra. :D Ellers var det ei veldig koselig helg på campingen i Straumen. Søndags morgen var det å stå tidlig opp for å tråkke felt og ligge figurant på bruksstevne. Noe som endte med to opprykk, gratulere til Rune og Cicilie. :)

Ellers så er dagene gått til trening og jobb. Har begynt å trene RIK med Beauty, og hun er rett og slett RÅ!! Blir bare mer og mer overrasket over henne. Hun er råflink til alt virker det som. Og Svenna, figuranten, skryter veldig av henne. Så til neste år tror jeg at jeg kommer til å prøve å starte IPO1. Skal ta grunnkurs i november, etter det så er d bare å kjøre på. Har skikkelig tro på Beauty mi.

Nå er vi begynt å trene på KL2 øvelser, og hun tar d fort som fy. Hvis jeg har kunne fortsatt i dette tempoet så hadde jeg starta i KL2 i september. Men nå er det like før hun skal legges under kniven å bli bra for dette korsbåndet. Gruer meg, men skal bli godt med en frisk hund. Har vært veldig usikker, og utsatt det i det lengste. HAr funnet ut at hun kan gjøre alt bortsett fra runderingstrening før det merkes på foten. Men nå skal hun bli frisk som en fisk, sånn at hun klarer alle målene jeg har satt for sesong 2010.

De målene er: N UCH, N VCH, BH, IPO 1, Opprykk til c, helst b bruks spor og opprykk til eliten i lydighet. Så det er bare å stå på, kommer til å bli en travel sesong.

2 kommentarer:

  1. Hei Beate, så fin blogg du har til Beauty pia di :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det. :) En så flink og fin hund må ja ha en blogg. ;)

    SvarSlett