søndag 25. september 2011

OPPRYKK TIL ELITE!!

I dag skjedde det, vi fikk opprykk til Elite!! :)) Jeg er så fornøyd! Mistet litt piffen i vinter, og tror jeg har tenkt siden da at vi ikke skulle nå så langt. Men vi har fortsett å trent, og pirket på diverse. I det siste har jeg skiftet fôr, og jeg har fått en ny hund. Skulle tro hun var 2 år igjen. Høyenergifôr var tydeligvis tingen.





Lørdag startet med at det var elg på plassen rett før vi skulle starte. Så jeg ble rimelig nervøs for at hun skulle stikke av. (hun er litt glad i elg) Under sitten så du nesen hennes gikk konstant og hun fulgte elgen med nesen, men hun satt. Dommeren sa hun gjorde det samme under dekken, men lå som en påle heldigvis. Ellers gikk det greit, var usikker på neseprøven siden jeg har rotet dette litt til på de siste treningene. Men det hun misset på var apport over hinder..noe som vanligvis er 110%.

Her er kritikken for lørdag:

Felles sitt 10
fellesdekk 10
fri ved fot 7,5
sitt under marsj 10
innkalling fra dekk med dekk 8,5
Fremmadsending (ruta) 9
apport over hinder 0
metallapport 10
neseprøve 7
avstandskontroll 8
helhet 9

totalt 253,5 2,5 poeng fra opprykk...

Så kom søndag, og jeg var klar for at dette var dagen. Ikke var det noe elg som gjorde meg nervøs heller. Hun var mer giret, og i det heletatt. Jeg rotet det til for henne noen ganger, og under avstandskontroll var det en veps som surret rundt hodet mitt. Så jeg så ut som en annen tulling der jeg sto og rørte forsiktig på hode, for å ikke ødelegge hele øvelsen. :)

Kritikken:

Felles sitt 10
fellesdekk 10
fri ved fot 8,5
sitt under marsj 9,5
innkalling fra dekk med dekk 8
Fremmadsending (ruta) 7
apport over hinder 8
metallapport 10
neseprøve 6
avstandskontroll 9,5
helhet 9

Totalen ble 264 poeng, og opprykk.. :)) Dommer var Arild Djupvik


Så nå blir det trening på apportdirigering, ruta med kjegla. Og få inn neseprøve 110%. Ellers en del pirk på fvf, så skal vi være klar til NKK i Harstad.

Jeg har verdens beste hund. Noe jeg aldri har sagt før :P Tusen takk Rune Mattsson for bilde. Var en våt og kald fornøyelse, men var verdt det. :)

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse! vet kor masse dette betyr førr dæ:-) Dåkker e så kjæmpeflink!
    Stor klæm fra Kari.

    SvarSlett
  2. Tusn tusn takk Kari. Sætt æ vældi pris på, e kjæmpe lykkeli nu :)

    SvarSlett
  3. Hei hei

    Gratulerer såååå masse med med opprykket, og det var moro å se bilder.
    Stå på, du er et forbilde for kommende rottweilerekvipasjer, Beauty kan brukes til det meste :)

    Klem
    Anne-Marit

    SvarSlett
  4. Hei hei

    Tusen takk for det Anne-Marit, veldig koselig å høre. :)
    Føler at jeg har vist at hun er som poteten og kan brukes til alt nå. Kanskje starte i agility også med det samme vi er i gang. ;)

    Gleder meg til å se litt nærmere på "full pakke" kullet. ;)

    Klem Beate og Beauty

    SvarSlett