mandag 27. juni 2011

Siste oppdateringer



Nå har sesongen startet, og vi har deltatt på noen konkurranser. Vi startet den 4. mai med vår debut i KL D spor. Og for første gang fikk jeg kjenne på konkurranse nærver. Pga at snøen lå så lenge her, hadde vi kun rukket å gå 4 spor før konkurransen. Men hun gikk som ei kuuuule! Så fornøyd! Så kom lydigheta, som jeg ikke grua meg noe til. Det var jo øvelser som var 100%. Det tenkte jeg helt til jeg startet. Vi trener jo ikke med bånd på lenger, så hun begynte å bite i bandet og forskjellig tullball. Men etter lineføringa kom hun på nett igjen heldigvis. Gå foran i line gikk dritt, hun gikk fin lineføring. Og på budføringen var figuranten så koselig at hun ville ikke til meg igjen. Men alt i alt ble det opprykk. :))

Lineføring: 5
Gå foran i line: 0
Dekk under marsj: 8,5
Innkalling: 10
Apportering: 9
Fritt hopp over hinder: 10
Fellesdekk: 10

Budføring: 0
Spor: 9

Det ble 183 i LP og 63 i spesialøvelsene, totalt 246 poeng.Dommer var Arild Djupvik.

Helga som var var det klart for Saltenutstillinga, og vi var påmeldt i bruksklasse på utstilling og i KL3 i LP. Det startet med utstilling. Beauty var megadaff, så det er tydelig at hun synes utstilling er DRITT kjedelig. Så hun passet en del, og jeg merket at jeg ga litt faen. Så det endte opp med en blåsløyfe. Dommeren ønsket mer fart over det hele og hun har litt fallene kryss. Dette som går igjen hos de fleste. :)

Kritikk: Utmerket hode og uttrykk, bra brystparti, utmerket hals, Veldig fine proporsjoner, noe avfallende kryss, tilrekkelige vinkler, bra farge, beveger seg med noe tunge bevegelser, noe smal bak.
Dommer: Kurt Nilsson

Så var det klart for vår debut i KL3. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle starte. Følte ikke at vi var helt startklare. Beauty har tullet en del med neseprøvene i det siste, på innkallingen dekker hun før jeg gir kommandoen og noe småtull på ruta enda. Liker ikke å starte før jeg vet at vi er helt klare, men tenkte at jeg kunne ta det som ei trening.

Felles sitt med synlig fører: 10
Fellesdekk 3 min med skjult fører: 8, her dekket hun når naboen fikk kommandoen.
Fri ved foten: 6, hun var ikke på nett før springmarsjen
Sitt under marsj: 8,5
Innkalling fra dekk med dekk: 5, dommeren var snill, jeg safet med å kommandere når jeg så hun slakket opp tempo
Frmmadsending med dekk og på plass: 0, 3 cm utenfor med labbene
Apportering over hinder: 5, satt en teppetisser som knurret til henne rett ved apporten, så ble dobbelkommando
Apportering av metallgjenstand: 8, litt dårlig tempo
Neseprøve: 0, sprang ut, fant rette pinnen, spyttet den ut, luktet på de andre, så markerer hun på de!!!!!!!
Kontroll på hunden på avstand: 8,5, veldig fornøyd med denne, for den har vi slitt med lenge!
Helhet: 0 pga tissingen.

Dommer: Roar Holmen. Veldig koselig og bra dommer. :)

Så sånn er det med markeringsdyret mitt. Men hun er nok verdens fineste fordeom. Så nå er neste plan blodsporprøve 3. september og spor KL C 4. september, så må jeg se om vi drar til Leknes å går KL3 der, er trippel stevne, så det er jo en kjempe mulighet. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar